Σιδηροπούλου Χρυσάνθη-Θούλη

Σιδηροπούλου Χρυσάνθη-Θούλη
«ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΘΟΥΛΗΣ»: ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ(ΘΟΥΛΗ), Sidiropoulou Thouli - Chrysanthi: Η δήλωσή μου στα ΜΜΕ την 14/1/2015 μετά την αντιδημοκρατική και ανθρωποφαγική πολιτική καρατόμηση μου κι ενώ χρίστηκα και ανακηρύχτηκα υποψήφια με κάθε προβλεπόμενη σύμφωνα με το Καταστατικό του ΠΑΣΟΚ και νόμιμη διαδικασία, από το ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ Ημαθίας στις Εθνικές Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, επί Προεδρίας Βενιζέλου, από τον Κουκουλόπουλο και τον "Ημαθιάρχη" Χρυσοχοΐδη,συνεπικουρούμενοι από τους διορισμένους φίλους και φίλες τους στην Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Ημαθίας και δυο πρώην Δημάρχους ΠΑΣΟΚ στον Δήμο Βέροιας._"Ανήκω στο Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα που ίδρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Πορεύτηκα πάντα με το όραμα που μας ενέπνευσε, τις αρχές και τις αξίες που μας έδωσε και εν τέλει μας καθόρισαν, ο αείμνηστος Ηγέτης της Δημοκρατικής Παράταξης. Αποτιμώντας σαφέστατα, στο παρόν και το μέλλον, την στρατηγική του Ανδρέα Παπανδρέου, ως και την μοναδικά διατυπωμένη στρατηγική πρόταση για τον Κοινωνικό Μετασχηματισμό της Ελλάδας, τον Δημοκρατικό Σοσιαλισμό με Ανθρώπινο πρόσωπο και Ευρωπαϊκό Προσανατολισμό, στον Κόσμο των ανοιχτών συνόρων. Στην μακρόχρονη θητεία μου στα κορυφαία όργανα του κόμματος, εκλεγμένη πάντα από Συνέδρια και την λαϊκή βάση του Κινήματος, αγωνίστηκα με πάθος και ψυχή για τις ιδέες μου, συμπορευόμενη με τα μέλη και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, με συμμάχους και αντιπάλους, με φίλους και εχθρούς. Κρατώντας πάντα στάση Κοινού Αγώνα. Με λάθη και παραλείψεις. Με δημιουργικές συνθέσεις. Αφήνοντας πίσω εσωστρέφειες, χαρακώματα και άγονες αντιπαραθέσεις. Οι «καθεστωτικές» συμπεριφορές και οι εγωκεντρικές μακαριότητες διαφόρων εκφάνσεων του «κυβερνητισμού» και των μονίμων οπαδών του είναι, πάντα, ιστορικά ανόητες και απαράδεκτες. Δεν μετέχω των «αχράντων μυστηρίων» ‘’ιδιοκτητών και ενοικιαστών’’, ‘’οικογενειοκρατούντων και οικογενειοκρατουμένων’’, ‘’Διευθυντηρίων και μυημένων’’, ‘’πρoθύμων και αρεστών’’, ‘’ Ημαθιαρχών και επίδοξων Προέδρων του ΠΑΣΟΚ της επόμενης μέρας’’, ‘’ελίτ και λαϊκιστών’’. Ανήκω στο ΠΑΣΟΚ που ιδρύθηκε για να υπηρετεί τον Λαό και την Πατρίδα. ΜΟΝΟΝ. Με δημοκρατικές διαδικασίες και λειτουργία. ΜΟΝΟΝ. Στο ΠΑΣΟΚ που ανήκει στον Δημοκρατικό Ελληνικό Λαό. ΜΟΝΟΝ. Στο ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου έδωσα τον ‘’όρκο της νιότης και της ζωής’’ μου. ΜΟΝΟΝ.

Τρίτη, 18 Αυγούστου 2015

ΠΕΝΤΕ ΝΕΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2015


Το Μουσείο Μπενάκη , μετά την καλοκαιρινή σεζόν, επιστρέφει δυναμικά τον Σεπτέμβριο 2015 με πέντε νέες και σημαντικές εκθέσεις.


Οι εκθέσεις που έχουν προγραμματιστεί είναι οι εξής:

Tony Cragg
Κτήριο οδού Πειραιώς Συνέντευξη τύπου: 8 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 12:30 Ομιλία καλλιτέχνη: 8 Σεπτεμβρίου ώρα 19:30
Εγκαίνια: 8 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 20:30
Διάρκεια έκθεσης: 10 Σεπτεμβρίου – 8 Νοεμβρίου 2015

Ο Tony Cragg γεννήθηκε στο Liverpool το 1949. Προτού να στραφεί προς την τέχνη, σπούδασε βιοχημεία, ενώ τελείωσε το μεταπτυχιακό του στο Royal College of Art, στο Λονδίνο, το 1977. Από το 1979 ζει στο Wuppertal της Γερμανίας και διδάσκει στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Düsseldorf. Χρησιμοποιώντας με καινοτόμο τρόπο αστικά και βιομηχανικά μπάζα, άνοιξε νέο έδαφος στη γλυπτική, ενώ παράλληλα επικεντρώθηκε σε ζητήματα που αφορούσαν θέματα περιβαλλοντικού και κοινωνικού περιεχομένου στη μετα-βιομηχανική Βρετανία. O Cragg εκπροσώπησε τη Βρετανία στη XLIII Μπιενάλε της Βενετίας το 1988, και την ίδια χρονιά βραβεύτηκε με το Βραβείο Turner.



Στα τελευταία του έργα από ξύλο, μπρούντζο, πέτρα και φινιρισμένο ανοξείδωτο χάλυβα, τα οποία πρόκειται να εκθέσει στο Μουσείο Μπενάκη, ο Cragg παρουσιάζει μια νέα αφαιρετική αντίληψη της μορφής. Πειραματίζεται γύρω από την έννοια της συμπίεσης και της ανάλυσης χρησιμοποιώντας τοτεμικές δομές, όπου το ανθρώπινο προφίλ αποτελεί συχνά ένα απομονωμένο στοιχείο του συνόλου. Διαιρώντας τη μορφή σε τεταρτημόρια, την αναλύει με έναν σχεδόν φουτουριστικό τρόπο φτάνοντας έτσι στον πιο βαθύ πυρήνα της. Η αφηρημένη ιδέα ενός πορτρέτου, για παράδειγμα, ξαφνικά μετατρέπεται σε τέσσερις διαφορετικές επιφάνειες δημιουργώντας τέσσερις τύπους εικόνων που όλες μαζί συνενώνονται σε μια νοερή σπονδυλική στήλη. Ως προς την τεχνική, στις σύνθετες ξύλινες δομές συγκολλούνται καμπύλες, οδοντωτές, στιβαρές και άκαμπτες φόρμες, ενώ για τα χάλκινα και από ανοξείδωτο ατσάλι γλυπτά του, έχει αναπτύξει μια μέθοδο χύτευσης ώστε να φαίνονται υγρά ή λιωμένα.

Ο Tony Cragg έχει επίσης δημιουργήσει μια σημαντική σειρά έργων σχεδίου και υδατογραφίες. Τα σχέδια χρησιμεύουν όχι μόνο ως μέσο για να διερευνήσει νέες φόρμες, αλλά και ως ένας τρόπος να υλοποιήσει στο χαρτί γλυπτά που εξαιτίας της στατικότητας και της βαρύτητας δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν.

Επιμέλεια: Ξένια Γερουλάνου
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

8η BIENNALE ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
Κτήριο οδού Πειραιώς
Συνέντευξη τύπου: ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
Εγκαίνια: 17 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 18 Σεπτεμβρίου – 8 Νοεμβρίου 2015

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την ανάπτυξη της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής, διοργανώνει την 8η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων, τον Σεπτέμβριο του 2015 στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.
Η θεσμοθέτηση της Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων ήταν μία από τις πρώτες δραστηριότητες του νεοσυσταθέντος Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής το 1995. Στην εικοσαετή πορεία του, έχουν συμμετάσχει αρχιτέκτονες που γεννήθηκαν το 1949 (στην 1η Biennale) μέχρι και αρχιτέκτονες που γεννήθηκαν το 1987 (στην 7η Biennale), δηλαδή αρχιτέκτονες με διαφορά μεγαλύτερη από μία γενιά. Η όγδοη Biennale θα αναδείξει τo πρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής στην περίοδο της κρίσης και για αυτό τον λόγο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Μία Biennale αποτελεί ένα είδος περιοδικής απογραφής, η οποία στοχεύει στην ανθολόγηση της καλύτερης τρέχουσας παραγωγής των νέων δημιουργών. Μία Biennale όμως δεν καταγράφει μόνον τα πεπραγμένα μιας εποχής, αλλά προβάλλει ορισμένα έργα από ένα ευρύτερο σύνολο ως τα πλέον αξιόλογα, αποτυπώνοντας μέσα από τις επιλογές της εκάστοτε επιτροπής το «στίγμα» της διετίας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Biennale αποτελεί την έκφραση ενός σύγχρονου αρχιτεκτονικού «ύφους», από μία συγκεκριμένη οπτική γωνία.

Για την 8η Biennale, έχουν ήδη υποβληθεί σχεδόν 200 συμμετοχές, που διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα . Η επιλογή από αυτές τις συμμετοχές, των προτάσεων που θα εκτεθούν, θα γίνει από τους αρχιτέκτονες: Ανδρέα Γιακουμακάτο, Δημήτρη Ησαΐα, Μιχάλη Μανιδάκη, Κώστα Μωραΐτη και Διονύση Σοτοβίκη. Τα έργα που θα επιλεγούν, θα εκτεθούν και θα δημοσιευθούν αναλυτικά σε σχετικό κατάλογο που θα εκδώσει το Ε.Ι.Α. Ο κατάλογος θα περιέχει το σκεπτικό της επιτροπής επιλογής όπως και –πιο συνοπτικά– το σύνολο των υποβληθέντων έργων.
Την επιμέλεια και σχεδιασμό της 8ης Biennale έχει αναλάβει η αρχιτέκτων Νάντια Κούλα.

Επιμέλεια: Νάντια Κούλα
Διοργάνωση: ΕΙΑ
Μέγας Δωρητής: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

SANTIAGO CALATRAVA

Η ΑΝAΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΣΤΟ «ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ»
Κεντρικό Κτήριο

Συνέντευξη τύπου: 17 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 12:30 (δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί)
Εγκαίνια: 18 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 19 Σεπτεμβρίου - 25 Οκτωβρίου 2015

Η ανοικοδόμηση της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου στο «Σημείο Μηδέν», όχι μόνο αντικαθιστά τον ναό που καταστράφηκε την 11η Σεπτεμβρίου, όταν τόσο πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της αναδιαμορφωμένης περιοχής του «Σημείου Μηδέν» με έναν ιδιαίτερο ρόλο ως το μοναδικό μη κοσμικό κτήριο.

Το κτήριο αποτελεί ορόσημο, καθώς πρόκειται για το εθνικό ιερό της ελληνορθόδοξης εκκλησίας της Αμερικής και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ένα μέρος ανοιχτό για όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από το θρήσκευμά τους, ένα μέρος για λατρεία, προσευχή, διαλογισμό και φιλοξενία.
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ
Ο ΜΟΝΑΧΙΚΟΣ ΠΟΛΥΠΡΑΓΜΩΝ
ΠΟΙΗΣΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΑΤΙΡΑ , ΔΟΚΙΜΙΟ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΠΕΖΑ, ΣΧΟΛΙΟ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ , ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ, ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, BLOG ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΓΑΤΕΣ
Κτήριο οδού Πειραιώς
Συνέντευξη τύπου: 28 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 12:30
Εγκαίνια: 28 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 24 Σεπτεμβρίου – 8 Νοεμβρίου 2015

Με αφορμή τη συμπλήρωση 80 χρόνων από τη γέννηση του Νίκου Δήμου , το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει μια έκθεση που αναδεικνύει την πολυσχιδή προσωπικότητά του.

Η έκθεση διαιρείται σε θεματικές ενότητες, ξεκινώντας από την παρουσία του Νίκου Δήμου στο χώρο του βιβλίου και της δημοσιογραφίας, έντυπης και μη. Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζονται τα βιβλία του Νίκου Δήμου, οι κριτικές τους, καθώς και στοιχεία για την κυκλοφορία και τη διάδοσή τους. Πρόκειται για 66 τίτλους ποίησης, πεζογραφίας, δοκιμίου και σάτιρας, σε πολλαπλές εκδόσεις που μόνο στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν σε πάνφ από μισό εκατομμύριο αντίτυπα.

Ιδιαίτερα προβάλλονται οι ξένες μεταφράσεις που διαδόθηκαν σε όλο τον πλανήτη και κέρδισαν σημαντικές διακρίσεις.
Παράλληλα παρουσιάζονται αποσπάσματα ή δείγματα στηλών που διατηρούσε και διατηρεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Τμήμα αυτής της ενότητας αποτελούν και οι διαδικτυακές του δημοσιεύσεις στο doncat, lifo, protagon,κ.α. Καλύπτεται, έτσι, μία συνεχής παρουσία 36 ετών στα έντυπα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.

Η δεύτερη ενότητα επικεντρώνεται στην παρουσία του Νίκου Δήμου στα ηλεκτρονικά μέσα. Εκπομπές στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο με προβολή αποσπασμάτων και δυνατότητα ακρόασης επιλεγμένων ραδιοφωνικών εκπομπών.
Ο Νίκος Δήμου ως φωτογράφος είναι μια ακόμη θεματική ενότητα στην οποία προβάλλονται γνωστές και άγνωστες φωτογραφίες του. Το φωτογραφικό λεύκωμα Το Φως των Ελλήνων, το Βιβλίο των Γάτων, θεματικές ενότητες όπως το «Λούνα Παρκ» (πρώτη έκθεση το 1992), πορτραίτα σημαντικών Ελλήνων, όπως ο Οδυσσέας Ελύτης, αλλά και άλλες φωτογραφίες πλαισιώνουν αυτή την ενότητα. Σημαντικό χώρο καταλαμβάνουν οι φωτογραφικές συνεργασίες του σε περιοδικά, καθώς και σε δικτυακούς τόπους.

Η επαγγελματική σταδιοδρομία του Νίκου Δήμου στο χώρο της διαφήμισης παρουσιάζεται μέσα από επιλεγμένες διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων, συνθήματα, αλλά και «κοινωνικές διαφημίσεις» που συνδέθηκαν με σημαντικά γεγονότα της εποχής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σύνθημα «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» μετά την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο.

Τέλος, μέσω του προσωπικού αρχείου του Νίκου Δήμου, τις επιστολές, τις συνεντεύξεις και τα χειρόγραφά του σκιαγραφείται η προσωπικότητα του ίδιου του δημιουργού. Δίνεται έμφαση στη δημόσια παρουσία του μια και υπήρξε ένας από τους πιο δραστήριους «δημόσιους διανοούμενους» της χώρας.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Δημητριάδου
Σχεδιασμός έκθεσης: Παύλος Θανόπουλος
Επιμέλεια έκδοσης: Παναγιώτης Αριστοτελίδης
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΒΗΣ. ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ

Κτήριο οδού Πειραιώς
Συνέντευξη τύπου: 30 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 12:30
Εγκαίνια: Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 1 - 29 Νοεμβρίου 2015

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του Δημήτρη Δάβη. Ο Δημήτρης Δάβης (1905-1973) σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία του Μονάχου, ταξίδεψε στην Ευρώπη και ήρθε σε επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας. Το έργο του είναι ρεαλιστικού χαρακτήρα με αναγνωρίσιμα στοιχεία από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό, κυρίως στην ψυχογραφική απόδοση των προσώπων. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελεύθεροι Καλλιτέχναι (1934). Ιδιαίτερη καλλιτεχνική και ιστορική σημασία έχουν οι εμπνεύσεις του από τη μάχη της Κρήτης, καθώς και οι αποτυπώσεις της καθημερινότητας των μεταπολεμικών χρόνων. Εξαίρετος σχεδιαστής, συνεργάστηκε με εφημερίδες και περιοδικά, δημοσίευσε πλήθος γελοιογραφιών με κοινωνικό και πολιτικό περιεχόμενο και εικονογράφησε παιδικά βιβλία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το μεγαλύτερο μέρος του αρχείου του, στο οποίο περιλαμβάνονται ελαιογραφίες, προσωπικά αντικείμενα, βιβλία, αλλά και περισσότερα από χίλια σχέδια βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη. Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα εκτίθεται στη μόνιμη συλλογή για τον ελληνικό μεσοπόλεμο, που στεγάζεται στην Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα.

Η έκθεση περιλαμβάνει ελαιογραφίες, σχέδια, γελοιογραφίες αλλά και αντιπροσωπευτικά δείγματα από τις εικονογραφήσεις βιβλίων. Τα περισσότερα προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, αλλά επίσης εκπροσωπούνται Ιδρύματα και ιδιωτικές συλλογές της Αθήνας. Τέλος, πρόκειται να κυκλοφορήσει πλούσια εικονογραφημένος κατάλογος από τις εκδόσεις του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης.

Επιμέλεια: Νίκος Παΐσιος, Κωνσταντίνος Παπαχρίστου
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη



*Φωτογραφία θέματοςNight by Santiago Calatrava (Αριστερά)Red Figure by Tony Cragg (Δεξιά)


Το ανάρτησα από http://www.culturenow.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: