Τρίτη 10 Απριλίου 2012

ANDRE GIDE:«ΟΛΑ ΈΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ, ΜΑ ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ»

 «Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του
κράτους και υπηρετούν το λαό· οφείλουν πίστη στο
Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα».
Άρθρο 103 παρ. 1 Συντάγματος
«Όλα έχουν ειπωθεί,
μα αφού κανείς δεν ακούει,
πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή».
                                             André Gide

Η υποστήριξη προς τον πολίτη και η εξυπηρέτησή του με υψηλούς ποιοτικούς όρους
αποτελούν τους μείζονες αντικειμενικούς στόχους της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης.
Η ουσιαστική επίτευξη των ανωτέρω στόχων δεν μπορεί να γίνει χωρίς την
ανάπτυξη μεταξύ των λειτουργών της δημόσιας διοίκησης μιας κουλτούρας και της
αντίστοιχης συμπεριφοράς για την τήρηση των θεμελιωδών ηθικών αρχών δράσης που
απορρέουν από την έννομη τάξη και από τις γενικά παραδεκτές αρχές του διοικητικού
δικαίου όπως της χρηστής διοίκησης, της αρχής της επιείκειας, της καλής πίστης κ.λπ.
Όμως, θεωρείται άκρως σημαντικό για τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης και η
θέληση των λειτουργών της για μια έντιμη και ακέραια στάση με μια αίσθηση υψηλής
αποστολής.
Ο παρών Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς των δημοσίων υπαλλήλων
υποδηλώνει εκ νέου την προσήλωση της διοίκησης στα ιδεώδη ορθής διοικητικής
συμπεριφοράς.
Ο Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς είναι σήμα πορείας για τους
δημοσίους υπαλλήλους στις καθημερινές συναλλαγές τους με τους πολίτες, προβάλλοντας
το πρότυπο για τη νομικά και ηθικά ορθή συμπεριφορά και τις θεμελιώδεις αρχές
διοικητικής δράσης.
Ο Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς υπενθυμίζει στους λειτουργούς της
δημόσιας διοίκησης ότι οι αξίες που στηρίζουν την επίτευξη κάθε αποτελέσματος της
διοίκησης είναι εκείνες που κάνουν σημαντική αυτήν την επίτευξή του.
Με την τήρηση των αρχών Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς που περιγράφονται
στον ανά χείρας οδηγό, αναδεικνύονται τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα συμπεριφοράς.6
Πράγματι, αρκεί να σκεφτούμε ότι καθένας από εμάς με τη συμπεριφορά του είναι
υπεύθυνος για τον τρόπο με τον οποίο οι έλληνες πολίτες αλλά και ο υπόλοιπος κόσμος,
ιδίως οι πολίτες και τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βλέπει και αντιλαμβάνεται τη
σύγχρονη δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα.
Σε συνέχεια των νομοθετικών πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης με τις οποίες
καθιστούμε τη Δημόσια Διοίκηση περισσότερο αντικειμενική (ν.3812/2009, ν.3839/2010
για προσλήψεις και προαγωγές), περισσότερο διαφανή (ν.3861/2010, «Πρόγραμμα
Διαύγεια»), περισσότερο σύγχρονη (ν.3979/2011, νόμος για την Ηλεκτρονική
Διακυβέρνηση), περισσότερο αξιοκρατική (ν.4024/2011, για το Βαθμολόγιο),
περισσότερο ποιοτική στην εφαρμογή των πολιτικών που εκφράζονται μέσω των νόμων
(ν. 4048/2012 για τη θέσπιση αρχών, διαδικασιών και μέσων καλής νομοθέτησης) και
περισσότερο ευαίσθητη στην τήρηση της νομιμότητας με το νόμο για την αναμόρφωση του
πειθαρχικού δικαίου (ν.4057/2012, Πειθαρχικό Δίκαιο Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών
Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου), ο νέος Οδηγός
Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς φιλοδοξούμε να καλύψει τυχόν κενά. Κυρίως δε, να
συντελέσει στην ενίσχυση όχι μόνο της σύννομης αλλά και της σύμφωνα με τη ηθική και
δεοντολογία συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων, συμβάλλοντας στην εύρυθμη
λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και στη βελτίωση των Σχέσεων Κράτους – Πολίτη.
                                               
                                              Δημήτρης Ρέππας
                               Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης
                                   και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης


ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΘΟΥΛΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: