Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

«ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ»: ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, ΑΛΕΚΟΣ ΓΚΟΥΒΕΡΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ, ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΣΑΟΥΣΑΚΗΣ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ, ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ

Ο εθνικός ύμνος της νεότερης ιστορίας της Ελλάδος γραμμένο ένα ξημέρωμα Κυριακής στη Θεσσαλονίκη το 1943
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ: «Κατά την περίοδο της κατοχής στη Θεσσαλονίκη εμπνεύστηκα και τη «Συννεφιασμένη Κυριακή». Και μου έδωσε την αφορμή ένα από τα τραγικά περιστατικά που συνέβαιναν τότε στον τόπο μας, με την πείνα, τη δυστυχία, το φόβο, την καταπίεση, τις συλλήψεις, τις εκτελέσεις. Το κλίμα που μου ενέπνευσε τους στίχους, μού ενέπνευσε και τη μελωδία. Βγήκε μέσα από τη «συννεφιά» της κατοχής και την απελπισία που μας έδερνε όλους».





ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ « Ήταν εκείνα τα καταραμένα Χριστούγεννα της κατοχής…[προφανώς του 1943]. Γύριζα από την ταβέρνα χαράματα [κι όμως, επί κατοχής, απαγορεύονταν τις νύχτες η κυκλοφορία] και πάνω στο παγωμένο χιόνι ήταν ακόμη ζεστό το παγωμένο αίμα κάποιου σκοτωμένου παλικαριού έξω από το σπίτι μου».













Συννεφιασμένη Κυριακή μοιάζεις με την καρδιά μου,
που έχει πάντα συννεφιά, Χριστέ και Παναγιά μου.

Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή πού 'χασα τη χαρά μου,
Συννεφιασμένη Κυριακή ματώνεις την καρδιά μου.

Όταν σε βλέπω βροχερή στιγμή δεν ησυχάζω,
μαύρη μου κάνεις τη ζωή και βαριαναστενάζω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: